Beoordeling volgens rubric

Les

  Onvoldoende Voldoende Goed Uitstekend
Tijd De les duurt langer dan 30 minuten of is korter dan 10 minuten. De les duurt niet 20 minuten maar is niet langer dan 25 minuten of korter dan 15. De les duurt ongeveer 20 minuten De les duurt ongeveer 20 minuten. Je laat in je verslag zien hoe je daar rekening mee hebt gehouden.
Structuur De les verloopt chaotisch. Er is een tijdsindeling opgenomen in de presentatie. De presentatie heeft een inleiding met doelen, een planning, een slot met samenvatting en ruimte voor eventuele vragen. De les verloopt volgens planning.
Beheersing van het onderwerp Jullie beheersen het onderwerp niet en moeten de uitleg oplezen. Jullie beheersen het onderwerp zo goed dat jullie slechts spiekbriefjes met kernwoorden nodig hebben. Jullie beheersen het onderwerp zo goed dat jullie geen spiekbriefjes nodig hebben. en jullie kunnen vragen beantwoorden van het publiek.
Interactie De presentatie kent geen interactie. In de presentatie zitten vragen aan de klasgenoten. Er wordt ingegaan op antwoorden van klasgenoten. Er worden voorbeelden gebruikt die worden aangedragen door de klasgenoten.
Praktijk voorbeeld LET OP: Dit mag met een stukje film. In de presentatie mag maar 1 filmpje van ongeveer 1 minuut. Of zelfgemaakt filmpje dat iets langer is. In de presentatie wordt geen gebruik gemaakt van een praktijkvoorbeeld. In de presentatie wordt gebruik gemaakt van een praktijkvoorbeeld. In de presentatie wordt gebruik gemaakt van een praktijkvoorbeeld waaraan de theorie wordt gekoppeld. In de presentatie wordt gebruik gemaakt van een praktijkvoorbeeld waaraan de theorie wordt gekoppeld samen met een opdracht.
Formule In de presentatie komt de formule niet naar voren. In de presentatie komt de formule naar voren. Grootheden en eenheden worden benoemd. In de presentatie komt de formule naar voren en hiermee wordt geoefend. Ook wordt er iets vertelt over de herkomst (geschiedenis) van de theorie.
Toetsing De kennis uit de presentatie wordt niet getoetst. De kennis uit de presentatie wordt getoetst maar niet iedere leerling wordt betrokken. De kennis uit de presentatie wordt getoetst en iedere leerling wordt betrokken. Hiervoor wordt een leuke toetsvorm gebruikt. (spelletje, socrative…..) De klasgenoten weten of ze de goede antwoorden hebben gegeven.
Demonstratie Het onderwerp wordt niet gedemonstreerd Het onderwerp wordt gedemonstreerd. Maar er is geen theoretische onderbouwing. Het onderwerp wordt gedemonstreerd. En er is theoretische onderbouwing. en de klas wordt betrokken bij de demonstratie.
Digitaal materiaal presentatie Het digitale materiaal is ondermaats en is niet op tijd ingeleverd.
(bevat veel tekst, Is onduidelijk te lezen etc.)
Het digitale materiaal van de presentatie bevat niet te veel tekst, is duidelijk leesbaar voor de hele klas.
En is uiterlijk 3 dagen voor de presentatie ingeleverd.
Het digitale materiaal ondersteunt de presentatie en lijdt niet af van de presentatie. en bevat filmpjes of animaties die een onderwerp verduidelijken.

Verslag

  Onvoldoende Voldoende Goed Uitstekend
Opmaak Het verslag bevat niet alle verplichte onderdelen. Het verslag bevat de 11 verplichte onderdelen. Het verslag ziet er verzorgt uit, het bevat bijna geen spelfouten en er wordt een constante opmaak gebruikt. Er wordt gebruik gemaakt van kop- en voettekst, bladzijdenummering, kop opmaakt en een automatische inhoudsopgave.
Planning Er is geen planning gemaakt. Er is een planning met weeknummers of datums. Er is in de planning rekening gehouden met vertraging of pech. In de planning staat per les / d-uur en huiswerkmoment wat er gedaan moet worden.
De theoretische uitwerking van het onderwerp Er is onvoldoende diepgang of de theorie is onjuist. De theorie is beschreven en is ook juist. De relevante formules staan in het verslag. De theorie is in eigen woorden beschreven. De theorie wordt ondersteunt door afbeeldingen of schema’s
Keuzes verantwoorden De keuzes worden niet verantwoord in een verlag. Er wordt een keuze verantwoording gemaakt van jullie les   Er wordt een keuze verantwoording gemaakt van jullie les per onderdeel. en je formuleert daarbij lesdoelen.
Bronnen Je hebt niet vermeld waar je de informatie vandaan hebt Je hebt vermeld waar je de informatie vandaan hebt dit heb je duidelijk weergegeven met een titel en een link. Je hebt je bronvermelding gedaan in APA. (Tip: youtube: APA verwijzing)
Feedback Jullie hebben de feedback uit de klas niet verwerkt Jullie hebben de feedback uit de klas overgenomen in je verslag en hebben daar een conclusie uitgetrokken. en je maakt een voornemen voor de volgende keer.
Video Er is niet gereflecteerd op de video van de presentatie Er is door jullie groep gereflecteerd op de presentatie. deze reflectie is per lesonderdeel gescheiden Je noteert Tops en Tips over het lesonderdeel.

Samenwerken

  Onvoldoende Voldoende Goed Uitstekend
Samenwerkingsformulier Er is niet duidelijk hoe jullie hebben samengewerkt Jullie hebben het samenwerkingsformulier  op tijd ingeleverd. Jullie hebben in het verslag laten zien hoe jullie hebben samengewerkt. Jullie hebben het samenwerkingsformulier zonder hulp van de docent ingevuld.
Taakverdeling Het is niet duidelijk hoe de taken zijn verdeeld. Tijdens de presentatie zijn de rollen niet eerlijk verdeeld. De taken zijn onderling verdeeld maar jullie hebben hierbij hulp nodig gehad van de docent. De taken zijn verdeeld en dit is duidelijk zichtbaar in jullie presentatie en ook in jullie verslag. en jullie hebben allemaal een stukje geschreven over hoe de taakverdeling is verlopen.

 

Google Drive

Opdracht

Rubric

Planning

Groepjes en onderwerpen